Każdy wie, że reklama jest obecnie czymś absolutnie wszechobecnym w przestrzeni publicznej. Reklamy są obecne na ulicach, na ścianach bloków, a także w mediach, a więc w telewizji, w radio, a także, oczywiście, w Internecie. Można się z nią zetknąć nawet na przedmiotach codziennego użytku, takich jak kubki, długopisy czy smycze na klucze. Badania pokazują, że reklama na gadżetach należy do najskuteczniejszych typów reklam i nie powinno dziwić, że producent kubków reklamowych zarabia na swoich produktach bardzo dużo. Czemu jednak tak się dzieje?
Siła podświadomości.
Wbrew temu, co się może wydawać intuicyjne, reklama nie ma za zadanie przekazywać konkretnej treści. Reklama ma za zadanie wskazać odbiorcy daną markę i zbudować pozytywną asocjację emocjonalną. Każdy producent kubków reklamowych o tym wie. Kubek, z którego pije się kawę, jest automatycznie odbierany jako pozytywny. Marka zamieszczona na kubku jest kojarzona z pozytywnym emocjonalnie faktem picia kawy, co oznacza, że sama jest uznawana przez umysł za pozytywną.